15 Ağustos 2015 Cumartesi

19.3. Google Takvim


Ekibinizle ya da tüm şirket tarafından paylaşacağınız takvimleri kullanabiliyor, proje ve toplantı planlamalarını yapabiliyorsunuz.

  • Herhangi bir şekilde internete bağlıyken ya da mobil cihazlar üzerinde takviminizi düzenleyebilir, şirket içi ve dışından kişilerle toplantılar ayarlayabilirsiniz.
  • Takvimleri ekibinizle paylaşarak güncel kalabiliyorsunuz.
  • Google, takviminizdeki toplantıları size ücretsiz olarak SMS ile hatırlatır.
Google Takvim, internet üzerinde işlerinizi planlayabilmeniz için bir takvim oluşturmanızı sağlıyor. Bu uygulamayı kullanarak toplantılarınızı programlayabilir, bir ajanda misali zamanınızı iyi bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Arkadaşlarınızla yaptığınız programları not edebilir, unutmamak için hatırlatma seçeneğini aktif edebilirsiniz.

Grup takvimi oluşturma
1.       Hesabınızda oturum açın ve Google Takviminizi görüntüleyin.
2.       Takvimlerim açılır menüsünde Yeni takvim oluştur'u tıklayın.
3.       Takvimin adını (örneğin, "Ortak Toplantılar"), takvim açıklamasını, yeri ve saat dilimini girin.
4.       Bu takvimi başkalarıyla paylaş kutusunu, ardından da kuruluşunuzdaki herkesle paylaşmak için ilgili seçeneği işaretleyin.
Bu Takvimi Paylaşın sayfasında Bu takvimi başkalarıyla paylaş seçeneğinin altındaki ayarlar,Belirli kullanıcılarla paylaş ayarlarını geçersiz kılar.

Örneğin, grup takviminizi kuruluştaki herkesle paylaştığınızda onlara Tüm etkinlik ayrıntılarını görme izni verirseniz Belirli kişilerle paylaş seçeneğinin altında Yalnızca serbest/meşgul durumunu görüntüle ayarını belirleseniz bile kuruluştaki her kullanıcı, tüm etkinlik ayrıntılarını görür.
5.       Takvim oluştur seçeneğini tıklayın.
Takvim artık Takvimlerim bölümünde görünür. Bir sonraki etkinlik oluşturma işleminizde grubu davet etmek isterseniz davetli eklerken takvimi otomatik tamamlama listenizde görürsünüz. Burada Genel Toplantılar (takvim) örneğini görüyorsunuz. Bunun seçilmesi, grubun davet edilmesiyle aynı etkiye sahiptir.
Davetli eklerken, otomatik tamamlama listesinde yalnızca Takvimlerim listenizdeki takvimlerin göründüğünü unutmayın. Bu nedenle grup takvimi, takvim sahipleri ve Google Apps yöneticileri için otomatik tamamlama listesinde görünür ancak takvimi kendi Diğer takvimler listesine ekleyen diğer kullanıcılar için görünmez.

Bir grup takvimini paylaşma
Mevcut tüm kullanıcılar için: Takvimi davetiye yoluyla dağıtın
1.       Grup yoksa kuruluşunuzdaki herkesi içeren bir grup oluşturun.
2.       Takvimlerim'in altında, paylaşılan takvimi bulun, açılır oku tıklayın ve Bu Takvim'i paylaş seçeneğini belirleyin.
3.       Belirli kullanıcılarla paylaş seçeneğinin altından, E-posta adresi girin kutusuna grup adını yazın.
Ayrıca daha küçük bir grup veya tek tek e-posta adresleri de ekleyebilirsiniz.
4.       İstenirse, izinleri değiştirin. Gruptaki herkese takvim için Tüm etkinlik ayrıntılarını görüntüleme izni vermeniz ancak değişiklik yapmamanız varsayılan seçenektir.
5.       Kaydet'i tıklayın.
Kullanıcılarınız takvimle ilgili bir e-posta iletisi alır. Takvimi Diğer takvimler listesine eklemek için e-postada yer alan bir bağlantıyı tıklamaları yeterlidir. Kullanıcılar bağlantıyı tıklamazsa takvim otomatik olarak eklenmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder