Ekibinizle ya
da tüm şirket tarafından paylaşacağınız takvimleri kullanabiliyor, proje ve
toplantı planlamalarını yapabiliyorsunuz.
- Herhangi bir şekilde
internete bağlıyken ya da mobil cihazlar üzerinde takviminizi
düzenleyebilir, şirket içi ve dışından kişilerle toplantılar
ayarlayabilirsiniz.
- Takvimleri ekibinizle
paylaşarak güncel kalabiliyorsunuz.
- Google, takviminizdeki toplantıları size ücretsiz olarak SMS ile hatırlatır.
Grup takvimi oluşturma
1. Hesabınızda oturum açın ve Google
Takviminizi görüntüleyin.
2.
Takvimlerim açılır menüsünde Yeni takvim oluştur'u tıklayın.
3. Takvimin adını (örneğin, "Ortak
Toplantılar"), takvim açıklamasını, yeri ve saat dilimini girin.
4.
Bu
takvimi başkalarıyla paylaş kutusunu, ardından da kuruluşunuzdaki herkesle
paylaşmak için ilgili seçeneği işaretleyin.
Bu
Takvimi Paylaşın sayfasında Bu takvimi başkalarıyla paylaş seçeneğinin
altındaki ayarlar,Belirli kullanıcılarla paylaş ayarlarını
geçersiz kılar.
Örneğin, grup takviminizi kuruluştaki herkesle paylaştığınızda onlara Tüm etkinlik ayrıntılarını görme izni verirseniz Belirli kişilerle paylaş seçeneğinin altında Yalnızca serbest/meşgul durumunu görüntüle ayarını belirleseniz bile kuruluştaki her kullanıcı, tüm etkinlik ayrıntılarını görür.
Örneğin, grup takviminizi kuruluştaki herkesle paylaştığınızda onlara Tüm etkinlik ayrıntılarını görme izni verirseniz Belirli kişilerle paylaş seçeneğinin altında Yalnızca serbest/meşgul durumunu görüntüle ayarını belirleseniz bile kuruluştaki her kullanıcı, tüm etkinlik ayrıntılarını görür.
5.
Takvim
oluştur seçeneğini
tıklayın.
Takvim
artık Takvimlerim bölümünde görünür. Bir sonraki
etkinlik oluşturma işleminizde grubu davet etmek isterseniz davetli eklerken
takvimi otomatik tamamlama listenizde görürsünüz. Burada Genel Toplantılar (takvim) örneğini görüyorsunuz.
Bunun seçilmesi, grubun davet edilmesiyle aynı etkiye sahiptir.
Davetli
eklerken, otomatik tamamlama listesinde yalnızca Takvimlerim listenizdeki takvimlerin göründüğünü
unutmayın. Bu nedenle grup takvimi, takvim sahipleri ve Google Apps
yöneticileri için otomatik tamamlama listesinde görünür ancak takvimi
kendi Diğer takvimler listesine ekleyen diğer
kullanıcılar için görünmez.
Bir grup takvimini paylaşma
Mevcut tüm kullanıcılar için: Takvimi davetiye yoluyla
dağıtın
1.
Grup
yoksa kuruluşunuzdaki herkesi içeren bir grup oluşturun.
2.
Takvimlerim'in altında, paylaşılan takvimi bulun,
açılır oku tıklayın ve Bu Takvim'i paylaş seçeneğini
belirleyin.
3.
Belirli
kullanıcılarla paylaş seçeneğinin
altından, E-posta adresi girin kutusuna
grup adını yazın.
Ayrıca daha küçük bir grup veya tek tek
e-posta adresleri de ekleyebilirsiniz.
4.
İstenirse,
izinleri değiştirin. Gruptaki herkese takvim için Tüm etkinlik ayrıntılarını görüntüleme izni
vermeniz ancak değişiklik yapmamanız varsayılan seçenektir.
5.
Kaydet'i tıklayın.
Kullanıcılarınız
takvimle ilgili bir e-posta iletisi alır. Takvimi Diğer takvimler listesine eklemek için e-postada
yer alan bir bağlantıyı tıklamaları yeterlidir. Kullanıcılar bağlantıyı
tıklamazsa takvim otomatik olarak eklenmez.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder