14 Ağustos 2015 Cuma

17. Artırılmış Gerçeklik



Augmented Reality, yani Artırılmış Gerçeklik günümüzün en popüler konularından biri. Firmalar şu an genellikle ürünlerini pazarlamak için Augmented Reality teknolojisi üzerine yatırım yapıp, yaratıcı işler çıkarabiliyorlar. Peki bu çoğu firmanın peşinden koştuğu Augmented Reality nedir?



Augmented Reality (AR) Nedir?
Cihazların cisim tanıma özelliği kullanılarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesine denir. Bu teknolojiden faydalanabilmeniz için; bulunduğunuz ortamda internet erişiminin ve elinizde artırılmış gerçekliği tanımlayacak cihazların (akıllı gözlük, akıllı telefon ya da tablet) bulunması gerekir. Ayrıca Augmented Reality üzerine tanımlanmış olan uygulamalardan birinin bu cihazınızda yüklü olması da şart. Bu koşullar gerçekleştikten sonra; Augmented Reality için tasarlanmış görseli cihazınızdaki uygulama ile tanımladığınızda, cihazınız görseli algılıyor ve yeni bir görüntüyle karşılaşıyorsunuz.

Augmented Reality (AR) Hangi Alanlarda Kullanılabilir?

Augmented Reality denince akla ilk gelen sektör pazarlama oluyor. Firmalar, ürünlerini daha interaktif bir şekilde pazarlamak için şu an bu teknolojiyi kullanarak yaptıkları uygulamaları tercih ediyorlar. Bu şekilde müşteri etkilemek daha kolaylaşıyor ve çıkan kampanyalar farklılık yaratıyor. 
Markaların dışında emlak firmaları da AR teknolojisini sıklıkla kullanabilir. Merak ettiğiniz bir evin camına asılacak olan ilandan, evin tanıtıcı videosunu izleyebilir; videonun sonunda yer verilecek ilan sahibi bilgilerinden de, ev ile ilgilenen kişiye tek tıkla ulaşabilirsiniz.
Bir billboardda o hafta yeni çıkan filmin fragmanına rastladığınızı düşünün. AR uygulaması sayesinde; billboard’u cihazınızla tanımlayıp, filmin fragmanını cep telefonunuz üzerinden izleyebileceksiniz. Bilet satın almak istiyorsanız da; videonun sonunda çıkan linklerden kolaylıkla seans bilgilerini öğrenip, bilet temin edebileceksiniz. Google Glass için geliştirilmekte olan fragman izleme uygulaması bu teknolojinin bir göstergesi.
Elektronik cihazınızı yeni aldınız ve nasıl kurulacağı konusunda sıkıntılar yaşıyorsunuz. Cihazınızın interaktif kutusu sayesinde, kurulum videosu karşınıza çıkabilir. Böylece artık el kitapçıklarını okumanıza gerek kalmaz.
Bu sektörler dışında eğitim, sağlık ve turizm alanlarında da “Artırılmış Gerçeklik” uygulamalarının kullanılacağı ve sektörlerde büyük değişiklikler getireceği öngörülüyor.

AR Üzerine Türkiye’den Örnekler

Ülkemizde AR üzerine çalışmalar gerçekleştiren en büyük firmalar Blippar ve Arox Bilişim. Blippar dünya çapında bir firma ve blipp fiilini de tüm dünyaya duyurmak istiyor. Ülkemizde de Renault ve Fenerbahçe ile kampanyalar yapan Blippar’ın; Renault ile gerçekleştirdiği kampanyayı merak ediyorsanız, aşağıdaki fotoğrafı blipp’lemeniz gerek. Yalnız uygulamayı sitesi üzerinden indirmeyi ve internetinizi açmayı unutmayın.
Ülkemizde faaliyet gösteren Marshall boya da bu akıma uyanlardan ve geliştirdikleri Visualizer uygulaması ile birlikte duvar rengini uygulama üzerinde kullanıcılarına sunabiliyor. Böylece hangi renk daha güzel durur acaba sorusu, bu uygulamayla boyanmadan yanıtlanmış oluyor. Uygulamanın iOS ve Android versiyonu yayında; deneyebilirsiniz.

Arox Bilişim’de Sakıp Sabancı Müzesi’yle yaptığı çalışmayla ülkemizde ses getiren firmalardan biri olmayı başardı. iPad ile gezdiğiniz müzede figürleri interaktif bir şekilde görüp; Arapça yazan eserlerin Türkçe ve İngilizce karşılıklarını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda kitap sayfalarını da bu uygulama ile birlikte çevirebiliyorsunuz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder