Augmented Reality, yani
Artırılmış Gerçeklik günümüzün en popüler konularından biri. Firmalar şu
an genellikle ürünlerini pazarlamak için Augmented Reality teknolojisi
üzerine yatırım yapıp, yaratıcı işler çıkarabiliyorlar. Peki bu çoğu firmanın
peşinden koştuğu Augmented Reality nedir?
Augmented Reality (AR) Nedir?
Cihazların cisim tanıma
özelliği kullanılarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesine
denir. Bu teknolojiden faydalanabilmeniz için; bulunduğunuz ortamda internet
erişiminin ve elinizde artırılmış gerçekliği tanımlayacak cihazların (akıllı
gözlük, akıllı telefon ya da tablet) bulunması gerekir. Ayrıca Augmented
Reality üzerine tanımlanmış olan uygulamalardan birinin bu cihazınızda yüklü
olması da şart. Bu koşullar gerçekleştikten sonra; Augmented Reality için
tasarlanmış görseli cihazınızdaki uygulama ile tanımladığınızda, cihazınız
görseli algılıyor ve yeni bir görüntüyle karşılaşıyorsunuz.
Augmented Reality (AR) Hangi Alanlarda Kullanılabilir?
Augmented Reality denince akla ilk
gelen sektör pazarlama oluyor. Firmalar, ürünlerini daha
interaktif bir şekilde pazarlamak için şu an bu teknolojiyi kullanarak
yaptıkları uygulamaları tercih ediyorlar. Bu şekilde müşteri etkilemek
daha kolaylaşıyor ve çıkan kampanyalar farklılık yaratıyor.
Markaların dışında emlak firmaları
da AR teknolojisini sıklıkla kullanabilir. Merak ettiğiniz bir evin camına
asılacak olan ilandan, evin tanıtıcı videosunu izleyebilir; videonun sonunda
yer verilecek ilan sahibi bilgilerinden de, ev ile ilgilenen kişiye tek tıkla
ulaşabilirsiniz.
Bir
billboardda o hafta yeni çıkan filmin fragmanına rastladığınızı düşünün.
AR uygulaması sayesinde; billboard’u cihazınızla tanımlayıp, filmin
fragmanını cep telefonunuz üzerinden izleyebileceksiniz. Bilet satın almak
istiyorsanız da; videonun sonunda çıkan linklerden kolaylıkla seans bilgilerini
öğrenip, bilet temin edebileceksiniz. Google Glass için geliştirilmekte olan
fragman izleme uygulaması bu teknolojinin bir göstergesi.
Elektronik cihazınızı yeni aldınız
ve nasıl kurulacağı konusunda sıkıntılar yaşıyorsunuz. Cihazınızın interaktif
kutusu sayesinde, kurulum videosu karşınıza çıkabilir. Böylece artık el
kitapçıklarını okumanıza gerek kalmaz.
Bu sektörler
dışında eğitim, sağlık ve turizm alanlarında da “Artırılmış Gerçeklik” uygulamalarının
kullanılacağı ve sektörlerde büyük değişiklikler getireceği öngörülüyor.
AR Üzerine Türkiye’den Örnekler
Ülkemizde AR üzerine çalışmalar
gerçekleştiren en büyük firmalar Blippar ve Arox Bilişim.
Blippar dünya çapında bir firma ve blipp fiilini de tüm dünyaya duyurmak
istiyor. Ülkemizde de Renault ve Fenerbahçe ile kampanyalar yapan Blippar’ın;
Renault ile gerçekleştirdiği kampanyayı merak ediyorsanız, aşağıdaki fotoğrafı
blipp’lemeniz gerek. Yalnız uygulamayı sitesi üzerinden indirmeyi ve
internetinizi açmayı unutmayın.
Ülkemizde faaliyet gösteren
Marshall boya da bu akıma uyanlardan ve geliştirdikleri Visualizer uygulaması
ile birlikte duvar rengini uygulama üzerinde kullanıcılarına sunabiliyor.
Böylece hangi renk daha güzel durur acaba sorusu, bu uygulamayla boyanmadan
yanıtlanmış oluyor. Uygulamanın iOS ve Android
versiyonu yayında;
deneyebilirsiniz.
Arox Bilişim’de Sakıp Sabancı
Müzesi’yle yaptığı çalışmayla ülkemizde ses getiren firmalardan biri olmayı
başardı. iPad ile gezdiğiniz müzede figürleri interaktif bir şekilde görüp;
Arapça yazan eserlerin Türkçe ve İngilizce karşılıklarını görebiliyorsunuz. Aynı
zamanda kitap sayfalarını da bu uygulama ile birlikte çevirebiliyorsunuz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder